Тема: Роль соціальних
мереж у комунікативній компетентності старшокласників
Мета: підвищення рівня
рефлексії та комунікативної компетентності старшокласників, введення базових
знань із психології спілкування у межах соціальних мереж у середовище
старшокласників.
Форма проведення:
тренінгове заняття.
Матеріали:
·
Папір білий (формат А5,
А4, А3);
·
Ручки, фломастери,
маркери;
·
Паперові смайли;
·
Бейджики;
·
Клейка стрічка
План
тренінгу:
1. Привітання.
Вступ.
2. Знайомство
3. Правила
4. Очікування
5. Мозковий
штурм
6. Вправа
«Зіпсований телефон»
7. Рефлексія
«Інтернет-форум»
Хід
заняття:
1.
Привітання.
Вступ.
Психолог:
Добрий ранок. Мене звуть Наталія Олександрівна. Сьогодні ми зібралися, щоб
провести тренінгові заняття «Роль соціальних мереж у комунікативній
компетентності старшокласників».
Зараз
час швидкісного Інтернету, тому сьогодні ми спробуємо провести наше заняття
швидко та вмістити у 30 хвилин тренінг,
що зазвичай займає 1,5-2 години. Тому мені потрібні дві помічниці (роздати
бейджики помічників).
На
сьогодні в всесвітній павутинні існує безліч соціальних мереж, таких як:
Однокласники, В контакті, Мій світ, У колі друзів та інші.
Нам
з Вами потрібно познайомитися, а проведемо ми наше знайомство у формі
реєстрації в соціальній мережі. А для цього Вам необхідно створити свій аватар
та нік. Для цього Вам дається папір, фломастери та 3 хвилини часу.
2. Вправа «Знайомство».
(Учні малюють свій аватар (зображення) та записують свій нік (ім’я) на папері
формату А5).
Психолог:
А зараз, помічниці, зберіть аватарки й розмістіть їх на дошці. (До учнів)
Подивіться чи можна з’ясувати чия це робота.
(Діти
відповідають).
Психолог:Так і в соціальній мережі –
спілкуючись з кимось ми не можемо напевно сказати скільки років опоненту, якої
він статі чи професії.
Об’єднуючись
в мережі, будь-яка група, виробляє правила спілкування. Нам теж для ефективної
роботи треба створити і виконувати ці правила. Отже, Ваші пропозиції. (До
помічниць) А Ви дівчатка записуйте.
3.
Вправа
«Правила».
(Діти
озвучують свої пропозиції, які записуються на ватмані).
Перелік
орієнтовних правил:
·
Тут і зараз
·
Телефон заборонений
·
Активність
·
Толерантність
·
Відкритість
·
Правило піднятої руки
Психолог:
Користуючись можливостями соціальних мереж, кожен з Вас очікує або цікавого
спілкування або корисної інформації. Тому давайте зараз з’ясуємо з якими
очікуваннями Ви прийшли на тренінг. Сформулюйте їх одним словом чи фразою та
запишіть на смайліках.
(До
помічниць) А ви, дівчата, озвучте та розмістіть ці смали на моніторі
комп’ютера.
4.
Вправа
«Очікування». Учні записують на паперових смайлах
свої очікування.
Психолог:
Без
нього вже ніяк не можна,
Він
– норма, а не дивина.
Як
зрозуміти друг він нам чи ворог?
І
відповідь лиш є одна:
Він
– помічник, знавець,
Порадник,
інформаційне джерело,
Але
потрібно пам’ятати –
Де
є добро там є і зло.
І
вибір все таки за вами,
Що
оберете – те і буде,
Давайте
все ж не забувати:
Ми
українці – добрі люди.
5.
Вправа
«Мозковий штурм».
Психолог: Тепер пропоную поміркувати над тим, що
є позитивного та негативного в спілкуванні в соціальній мережі. Дотримуйтесь
правила піднятої руки, а дівчата будуть фіксувати Ваші міркування на ватмані.
(Йде
обговорення).
Психолог:
Як бачите, багато і «плюсів» і «мінусів». Та лише від нас залежить, який вибір
ми зробимо.
6.
Вправа
«Зіпсований телефон».
Психолог:
Буває так, що інформація, яку ми отримуємо в мережі дуже сильно відрізняється
від першоджерела. А наступна вправа допоможе нам побачити як може змінитися
інформація на шляху від початку до кінцевого пункту.
Мені
потрібні троє учнів, двох з них ми попросимо вийти за двері і зачекати, коли їх
покличуть.
А
ти _________ уважно слухай інформацію, запам’ятовуй її якомога детальніше і
передай наступному учаснику.
ТЕКСТ
В комп’ютері Петрика П’яточкіна завівся вірус
Троян. Він зіпсував за 3 хвилини 127 файлів, серед яких було 29 відео файлів.
Для відновлення інформації йому знадобилася допомога сусіда-програміста – Васі
Середи. Вася завзятий футбольний вболівальник. Саме в цей час він дивився
матч «Кривбас» - «Шахтар». Петрик був
змушений воювати з Трояном самотужки. Він обновив програму «Алавар» і знищив
вірус.
(Перший
учень передає цю інформацію другому, другий – третьому, третій – всім
присутнім. Психолог читає правильний варіант).
Психолог:
Як бачите початкова інформація була одна, а кінцева – зовсім інша, тому
спілкуючись в соціальній мережі не забувайте про те, що все потрібно
перевіряти, а не вірити всьому беззаперечно.
7.
Вправа
«Інтернет-форум».
Психолог:
І як підведення підсумків нашого заняття пропоную Вам озвучити свої коментарі,
як це зазвичай буває на інтернет-форумі. Висловлюйте свої враження та побажання
від сьогоднішньої зустрічі.
(Учні
висловлюються).
Психолог:
Як бачите більшість Ваших очікувань здійснились. До побачення. Дякую за активну
участь.
Комментариев нет:
Отправить комментарий