Общее·количество·просмотров·страницы

Авторські розробки


Тема: Роль соціальних мереж у комунікативній компетентності старшокласників
Мета: підвищення рівня рефлексії та комунікативної компетентності старшокласників, введення базових знань із психології спілкування у межах соціальних мереж у середовище старшокласників.
Форма проведення: тренінгове заняття.
Матеріали:
·        Папір білий (формат А5, А4, А3);
·        Ручки, фломастери, маркери;
·        Паперові смайли;
·        Бейджики;
·        Клейка стрічка
План тренінгу:
1.     Привітання. Вступ.
2.     Знайомство
3.     Правила
4.     Очікування
5.     Мозковий штурм
6.     Вправа «Зіпсований телефон»
7.     Рефлексія «Інтернет-форум»
Хід заняття:
1.     Привітання. Вступ.
Психолог: Добрий ранок. Мене звуть Наталія Олександрівна. Сьогодні ми зібралися, щоб провести тренінгові заняття «Роль соціальних мереж у комунікативній компетентності старшокласників».
Зараз час швидкісного Інтернету, тому сьогодні ми спробуємо провести наше заняття швидко та вмістити  у 30 хвилин тренінг, що зазвичай займає 1,5-2 години. Тому мені потрібні дві помічниці (роздати бейджики помічників).
На сьогодні в всесвітній павутинні існує безліч соціальних мереж, таких як: Однокласники, В контакті, Мій світ, У колі друзів та інші.
Нам з Вами потрібно познайомитися, а проведемо ми наше знайомство у формі реєстрації в соціальній мережі. А для цього Вам необхідно створити свій аватар та нік. Для цього Вам дається папір, фломастери та 3 хвилини часу.
2.     Вправа «Знайомство». (Учні малюють свій аватар (зображення) та записують свій нік (ім’я) на папері формату А5).
Психолог: А зараз, помічниці, зберіть аватарки й розмістіть їх на дошці. (До учнів) Подивіться чи можна з’ясувати чия це робота.
(Діти відповідають).
 Психолог:Так і в соціальній мережі – спілкуючись з кимось ми не можемо напевно сказати скільки років опоненту, якої він статі чи професії.
Об’єднуючись в мережі, будь-яка група, виробляє правила спілкування. Нам теж для ефективної роботи треба створити і виконувати ці правила. Отже, Ваші пропозиції. (До помічниць) А Ви дівчатка записуйте.
3.     Вправа «Правила».
(Діти озвучують свої пропозиції, які записуються на ватмані).
Перелік орієнтовних правил:
·        Тут і зараз
·        Телефон заборонений
·        Активність
·        Толерантність
·        Відкритість
·        Правило піднятої руки
Психолог: Користуючись можливостями соціальних мереж, кожен з Вас очікує або цікавого спілкування або корисної інформації. Тому давайте зараз з’ясуємо з якими очікуваннями Ви прийшли на тренінг. Сформулюйте їх одним словом чи фразою та запишіть на смайліках.
(До помічниць) А ви, дівчата, озвучте та розмістіть ці смали на моніторі комп’ютера.
4.       Вправа «Очікування». Учні записують на паперових смайлах свої очікування.
Психолог:
Без нього вже ніяк не можна,
Він – норма, а не дивина.
Як зрозуміти друг він нам чи ворог?
І відповідь лиш є одна:
Він – помічник, знавець,
Порадник, інформаційне джерело,
Але потрібно пам’ятати –
Де є добро там є і зло.
І вибір все таки за вами,
Що оберете – те і буде,
Давайте все ж не забувати:
Ми українці – добрі люди.
5.     Вправа «Мозковий штурм».
Психолог: Тепер пропоную поміркувати над тим, що є позитивного та негативного в спілкуванні в соціальній мережі. Дотримуйтесь правила піднятої руки, а дівчата будуть фіксувати Ваші міркування на ватмані.
(Йде обговорення).
Психолог: Як бачите, багато і «плюсів» і «мінусів». Та лише від нас залежить, який вибір ми зробимо.
6.     Вправа «Зіпсований телефон».
Психолог: Буває так, що інформація, яку ми отримуємо в мережі дуже сильно відрізняється від першоджерела. А наступна вправа допоможе нам побачити як може змінитися інформація на шляху від початку до кінцевого пункту.
Мені потрібні троє учнів, двох з них ми попросимо вийти за двері і зачекати, коли їх покличуть.
А ти _________ уважно слухай інформацію, запам’ятовуй її якомога детальніше і передай наступному учаснику.
ТЕКСТ
В комп’ютері Петрика Пяточкіна завівся вірус Троян. Він зіпсував за 3 хвилини 127 файлів, серед яких було 29 відео файлів. Для відновлення інформації йому знадобилася допомога сусіда-програміста – Васі Середи. Вася завзятий футбольний вболівальник. Саме в цей час він дивився матч  «Кривбас» - «Шахтар». Петрик був змушений воювати з Трояном самотужки. Він обновив програму «Алавар» і знищив вірус.
(Перший учень передає цю інформацію другому, другий – третьому, третій – всім присутнім. Психолог читає правильний варіант).
Психолог: Як бачите початкова інформація була одна, а кінцева – зовсім інша, тому спілкуючись в соціальній мережі не забувайте про те, що все потрібно перевіряти, а не вірити всьому беззаперечно.
7.     Вправа «Інтернет-форум».
Психолог: І як підведення підсумків нашого заняття пропоную Вам озвучити свої коментарі, як це зазвичай буває на інтернет-форумі. Висловлюйте свої враження та побажання від сьогоднішньої зустрічі.
(Учні висловлюються).
Психолог: Як бачите більшість Ваших очікувань здійснились. До побачення. Дякую за активну участь.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Переводчик